Főoldal Inspirációk Tanulás Zenék Filmek Hobbi RSS

Közel Afrikához

2014.03.28. 19:40

Amikor már belefáradtam a tanulásba múlt szombaton, elmentem a Wekerlébe a Közel Afrikához című eseményre. Ott volt Muhammadu S. Yunusa a Nigériai Szövetségi Köztársaság helyettes nagykövete, Ali Achoui az Algéria Nagykövetség főtanácsosa, és Raymond Irambo az AHU főtitkára. A megnyitó után Dr. Jakkel Anna Afrikában végzett önkéntes munkájáról, Dr. Gyurácz Andrea pedig afrikai utazásairól tartott előadást. Csak az egyiket terveztem megnézni, de aztán olyan érdekes volt, hogy maradtam a másodikon is. Volt kétféle kézműves foglalkozás: ékszer- és dobkészítés és fotó- és szoborkiállítás, valamint az Afrikai Szabóság vására. Az afrikai ételkóstolón mindenből ettem, volt zöldséges kuszkusz, paradicsomos-citromos csicseriborsó és mandulával töltött datolya.  Aztán a Serengeti Troupe koncertjén már nem maradtam, siettem haza tanulni a tételeket.

 

Kép 101.jpg

 

A második előadáson volt szó Lalibeláról. Lalibela, más néven Új-Jeruzsálem Etiópiában található. Sziklába vájt (ortodox) templomait érdemes megnézni. A templomokat a 12-13. században építették,  és állítólag nagyjából 100 évig tarthatott kifaragni őket. Az előadó látta az ezekben a templomokban íródott többszáz éves kódexekeket is, amelyeket szavait idézve tyúkólaknak megfelelő körülmények között tárolnak és nem tanulmányozza őket senki (?).

 lalibela3.jpg

lalibela1.jpg

lalibela2.jpg

lalibela5.jpg

lalibela.jpg

lalibela4.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rubicon.blog.hu/api/trackback/id/tr315882616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása