Főoldal Inspirációk Tanulás Zenék Filmek Hobbi RSS

Webdesign trendek 2011

2011.06.23. 18:58

Minimalizmus

Vagyis a kevesebb néha több alapon a lehető legkevesebb eszközzel (grafikával) igyekeznek létrehozni egy adott oldalt. Ajánlatos a grid-rendszer használata a szervezetlenség és a hiány érzetének elkerülése érdekében.

 

Negatív terek, szóközök

Az előzővel szoros kapcsolatban lényege, hogy a nagy üres területek vonzzák a tekintetet, mivel van hol megpihennie a szemnek. Ugyanakkor segít kiemelni, tagolni az oldalon található elemeket.

Tipográfia

A  web-biztos betűk uralma a különböző eszközök hatására kezd megdőlni, talán ezt ellensúlyozandó tipográfiák arzenálja szabadult el világhálón és vált elsődleges design-elemmé.

CSS3

Nagyon vonzó lehetőségek vannak a css3-ban, csak az vele a gond, hogy nem minden böngésző ismeri. Külföldön mindenesetre már nagyon népszerű és sokakat nem zavar az IE-ben való megjelenés sem.

HTML5

Külön fejezeteket szentelek neki a blogban, (talán majd a css3-nak is). Állítólag még éveket kell várni, míg tényleg minden rendben lesz a HTML5 körül, de máris nagyon keresett és érteni kell hozzá.

Textúrák a háttérben

A Filmdroidnál alkalmaztam ezt az általam nagyon kedvelt trendet. A szemnek nagyon barátságosak a természetes anyagok a monitoron, valamint mélységet, dimenziót kölcsönöz az oldal számára.

Egyszerűség

Ugyanaz az elv, mint a minimalizmusnál, erős rendre való törekvéssel párosulva.

Egylapos weboldalak

Kevés kattintással a lényeges és fontos információkért. Különösen előnyös azoknak a vállalkozásoknak, akik nem akarnak regényeket megjelentetni magukról a világhálón.

Print dizájn hatása

A nyomtatott tervezés mélyebbre nyúló múltja indokolja, hogy weben is alkalmazzuk a koncepcióit, ahol lehetséges.

Óriás fejlécek, címek

Létjogosultságát sokan vitatják arra hivatkozva, hogy az olvasó első pillantása szinte semmi más információval nem találkozik, mint a fejléccel, a továbbiakhoz tekerni kell. Azonban a nagy fejek népszerűsége már kb. 2 éve kitartóan emelkedik. Ez a trend is a printből ered, pontosabban a magazinok címlapjairól. A nagy fejet ügyesen kell megtervezni, ha már elfoglalja az egész képernyőt, azonnal jó benyomást kell keltenie.

Infógrafikák

Az információ képekkel való kiemelése, magyarázása  a lényege ezeknek a grafikáknak. Nekem mindig a tankönyvek jutnak eszembe róluk. Annyira terjed, hogy már önéletrajzokat is gyakran infógrafikában készítik.

 

Serif betűtípus

Weboldalakon az Arial és a Verdana hódít, azonban a mobil alkalmazások miatt ismét előtérbe kerülnek a serif betűtípusok.

Bélyegképek

A Google hozta divatba a bélyegképeket.  Ha az egérrel a kép fölé állunk, megtudunk olyan infókat, ami alapján eldöntjük, tovább akarunk-e kattintani, avagy sem. Így aztán nem kell fölöslegesen kattintgatni.

Multi-táblázat

Az információk oly módon való megjelenítése a lényeg, hogy minél egyszerűbb és érthetőbb legyen, és rövid idő alatt fel lehessen fogni.

Hatalmas fotók

Ismét a nyomtatott média hatása, valamint a fejlődésé, ami lehetővé tette, hogy nem kell órákat várni a képek letöltésére.

Szociális hálózatépítés

A vállalkozások számára lehetővé teszi a széles, gyors ismeretterjesztést. Kicsi, közepes és nagy cégeknél is fontos.

 

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://rubicon.blog.hu/api/trackback/id/tr33009451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása