Webdesign trendek 2011
2011.06.23. 18:58
Minimalizmus
Vagyis a kevesebb néha több alapon a lehető legkevesebb eszközzel (grafikával) igyekeznek létrehozni egy adott oldalt. Ajánlatos a grid-rendszer használata a szervezetlenség és a hiány érzetének elkerülése érdekében.
Negatív terek, szóközök
Az előzővel szoros kapcsolatban lényege, hogy a nagy üres területek vonzzák a tekintetet, mivel van hol megpihennie a szemnek. Ugyanakkor segít kiemelni, tagolni az oldalon található elemeket.
Tipográfia
A web-biztos betűk uralma a különböző eszközök hatására kezd megdőlni, talán ezt ellensúlyozandó tipográfiák arzenálja szabadult el világhálón és vált elsődleges design-elemmé.
CSS3
Nagyon vonzó lehetőségek vannak a css3-ban, csak az vele a gond, hogy nem minden böngésző ismeri. Külföldön mindenesetre már nagyon népszerű és sokakat nem zavar az IE-ben való megjelenés sem.
HTML5
Külön fejezeteket szentelek neki a blogban, (talán majd a css3-nak is). Állítólag még éveket kell várni, míg tényleg minden rendben lesz a HTML5 körül, de máris nagyon keresett és érteni kell hozzá.
Textúrák a háttérben
A Filmdroidnál alkalmaztam ezt az általam nagyon kedvelt trendet. A szemnek nagyon barátságosak a természetes anyagok a monitoron, valamint mélységet, dimenziót kölcsönöz az oldal számára.
Egyszerűség
Ugyanaz az elv, mint a minimalizmusnál, erős rendre való törekvéssel párosulva.
Egylapos weboldalak
Kevés kattintással a lényeges és fontos információkért. Különösen előnyös azoknak a vállalkozásoknak, akik nem akarnak regényeket megjelentetni magukról a világhálón.
Print dizájn hatása
A nyomtatott tervezés mélyebbre nyúló múltja indokolja, hogy weben is alkalmazzuk a koncepcióit, ahol lehetséges.
Óriás fejlécek, címek
Létjogosultságát sokan vitatják arra hivatkozva, hogy az olvasó első pillantása szinte semmi más információval nem találkozik, mint a fejléccel, a továbbiakhoz tekerni kell. Azonban a nagy fejek népszerűsége már kb. 2 éve kitartóan emelkedik. Ez a trend is a printből ered, pontosabban a magazinok címlapjairól. A nagy fejet ügyesen kell megtervezni, ha már elfoglalja az egész képernyőt, azonnal jó benyomást kell keltenie.
Infógrafikák
Az információ képekkel való kiemelése, magyarázása a lényege ezeknek a grafikáknak. Nekem mindig a tankönyvek jutnak eszembe róluk. Annyira terjed, hogy már önéletrajzokat is gyakran infógrafikában készítik.
Serif betűtípus
Weboldalakon az Arial és a Verdana hódít, azonban a mobil alkalmazások miatt ismét előtérbe kerülnek a serif betűtípusok.
Bélyegképek
A Google hozta divatba a bélyegképeket. Ha az egérrel a kép fölé állunk, megtudunk olyan infókat, ami alapján eldöntjük, tovább akarunk-e kattintani, avagy sem. Így aztán nem kell fölöslegesen kattintgatni.
Multi-táblázat
Az információk oly módon való megjelenítése a lényeg, hogy minél egyszerűbb és érthetőbb legyen, és rövid idő alatt fel lehessen fogni.
Hatalmas fotók
Ismét a nyomtatott média hatása, valamint a fejlődésé, ami lehetővé tette, hogy nem kell órákat várni a képek letöltésére.
Szociális hálózatépítés
A vállalkozások számára lehetővé teszi a széles, gyors ismeretterjesztést. Kicsi, közepes és nagy cégeknél is fontos.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.