Főoldal Inspirációk Tanulás Zenék Filmek Hobbi RSS

Befejeztem a sulit, levizsgáztam és új munkát szeretnék.

Sajnos jó álláshiredtésből kevés van és olyanból még kevesebb, ami nekem kifejezetten tetszene. Pedig már nagyon szeretném beadni a felmondásom.

Tehát összesen tudtam jelentkezni 3 helyre, ebből egynek  már lejárt a határideje, tehát akkor kettőre - ez sajnos, kevés. Szerencsére vannak cégek, akik nem hirdetnek, hanem letöltik az emberek önéletrajzát és felhívják. Így történt, hogy viszonylag rövid időn belül a harmadik cégnél interjúztam. A kedvem és a motivációm hasonló sebbességgel repül a mélység felé.

 

Első interjú - piacvezető nagyvállalat, ha hirdetnék, tuti jelentkeznék, álmaim munkahelye

 

Ahhoz képest, hogy ők kerestek meg engem, hosszasan üldögélve kezdem az egészet egy sötét tárgyalóban. Majd megérkezett egy hr -es és követte egy másik és folytatjuk - úgy emlékszem sötét volt, vagy valamiért nem emlékszem az arcokra, de annyira kifejezetten igen, hogy unták. Én is, volt a szokásos 3 jó, és 3 rossz tulajdonság. Itt azonnal elfáradtam és őszintén elmondtam, hogy egy szörnyeteg vagyok, rendkívül szétszórt, feledékeny és önbizalomhiányos. (Rossz tulajdonságokban jó vagyok), majd kiemeltem, hogy jó tulajdonságom nincs.

A teszt néhány nyomtatott nem nehéz szakmai kérdés, az utolsóra már nem volt kedvem válaszolni (kivételesen nem írásbeli teszt volt, hanem meghallgattak).

 

Második interjú - a világpiacon meghatározó óriási nagyvállalat, álmaim munkahelye lenne, ha lenne önbizamam itt dolgozni

 

Az épületbe is csak a véletlen szerencsével jutottam be, és akkor még nem is tudom, micsoda áthatolhatatlan bejáratok vannak itt, mire eljutok a hr-ig. Mivel voltak túlórázók, sikerült célba érnem, de majdnem megijedtem, amikor véletlenül egy nem tudom milyen osztályra keveredtem, ahol olyan tipikus multis boxok vannak és láttam, hogy páran megijedtek tőlem, mert láthatóan bejutott egy idegen az irodába az én személyemben.

Az interjún szokásos szövegelés a cégről stb, stb. 

A teszt számomra elég nehéz volt. Egyszerűen nem bírok eleget tanulni, mert nagyjából minden kérdéssel kapcsolatban van fogalmam, ismeretem, de nem túl biztos alapokon és csak felületesen (magyarul munka közben nem használt kérdések). A kérdések másik része kifejezetten tankönyvi. Ilyen pl. a céltartalék téma, ami tanulmányaim alatt annyira kevéssé volt fontos, hogy a célratalék sem a mérlegképesen, sem az adótanácsadó képzésen nem volt kiemelt téma, de a tankönyvemben van róla pár oldalnyi leírás. Nyilván egy felvételi interjún valamiért nagyon fontos lehet.

 

Harmadik interjú - ide nem jelentkeznék, de mivel ők hívtak, nem utasítom vissza a tesztet

 

Élőben egészen szuper hely, sokkal klasszabb munkahely a belvárosban, mint a jelenlegim (és itt nyilván komolyabb szakemberek vannak, nem olyanok, mint én, és a jelenlegi helyem, ahol olyan egyedül vagyok). Semmi beszélgetés, leültetnek, hogy írjam meg a tesztet, aztán viszlát! (A teszt túl könnyű, talán az én szintem, de ha ilyen könnyű a teszt, ez nem az én állásom, nincs kedvem válaszolgatni, de azért nekifogok nagy unottan és közben bekísérnek egy másik lányt). Én elég gyorsan haladtam a teszttel - a kérdésekre rövid igenekkel, vagy nemekkel is meg lehet feleni, így én nem írok regényt, aztán a fele olyan karikázós, az meg tényleg másodpercek kérdése. De látom a másik lány, mindenhová nagy szövegeket ír, fogalmam sincs miket. pedig ugyanazt a tesztsort írtuk. Na és az utolsó oldalon volt egy kérdés, amire nem tudtam válaszolni, meg egy kérdésre félig elfelejtettem, egy meg annyira könnyű volt, hogy valamiért el is felejtettem odaírni a választ. Na mindegy, én felálltam és beadtam a tesztet (szívesen ráírtam volna a nevem mellé, 4. B osztály, vagy ilyesmi, olyan nagy késztetést éreztem :) Erre a másik lány megkérdezte, hogy bírtam ilyen gyorsan befejezni a tesztet - hát mondtam neki, hogy én egy ilyen szűkszavú ember vagyok, keveset tudok írni ezekre a kérdésekre.

Hazafelé kétségbeestem, hogy hogy lesz nekem így jó állásom? Sosem?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rubicon.blog.hu/api/trackback/id/tr758402362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása